Podzimní prázdniny na Hájence aneb Zájezd do Ameriky

středa 27.10.2010 - Den první - Příjezd

Sraz byl v 8:40 h. na vlakovém nádraží. Až všichni dorazili, nastoupili jsme do vlaku. Jak vlak zastavil na zastávce Grešlové Mýto, všichni vyskákali z vlaku. I já vyšla z vlaku s krosnou na zádech. Vyrazilo se k hájence. Po cestě byly vyvěšené lístečky a na nich různé úkoly, například naučit se písničku nebo 10 dřepů a 10 kliků. Po chvíli jsme dorazili na hájenku. Zahráli jsme si hru, která rozhodla o tom, kdo kde bude spát. Ubytovali jsme se a šli na dřevo, aby bylo čím topit. Potom jsme si šli zahrát baseball, vyhrálo družstvo: Klárka, Barča, Kuba, Janča, Fíla, Marťa, Evča a já. Potom jsme hráli schovku. Pak se hrála hra podobná milionáři - vyhrála jsem samozřejmě já. Pak se za vydělané doláče stavěly koleje, vlaky a také stanice nebo vlaková nádraží. Pak už bylo hodně pozdě a šli jsme spát.

Bětka

pátek 29.10.2010 - Den třetí - Pozvánky, broučci a čína

A začal další den. Tentokrát ráno všichni spali jako zabití, včetně Ivoše, který nám večer slíbil, že udělá rozcvičku. Budíček byl v osm, ale rozcvička až v devět. Na snídani byl chleba s česnekovou pomazánkoou. Po rozcvičce jsme děcka rozdělili na poloviny, pěkně do posádek, a jedna část šla rozdělávat oheň a druhá část dělala pozvánky. Já jsem byla s tou částí, která dělala pozvánky, tentokrát ve formě draků. Někteří měli pěkný draky, jiné jsme museli trošku poupravit, abychom je mohli nalepit na pozvánky a rozeslat. Když se skupiny vyměnily, dostaly na svačinu jogurt s rohlíkem. A zase jsme dělali pozvánky. Když jsme měli hotové všechny pozvánky a všichni zdárně rozdělali oheň (někteří s drobnou pomocí), byl oběd. Na oběd byl chleba ve vajíčku, což všem ohromně chutnalo.

Pak jsme hráli kostky, ale nebyly to tradiční kostky. Bylo to šest stanovišť, každé s jednou kostkou a číslem, které tam hráči měli hodit. Když ho nehodili, běželi na stanoviště s číslem, které jim padlo. Vítěz byl ten, který na všech stanovištích hodil jejich čísla. První tři byli Pája, Bětka a Tom. Samozřejmě za to získali finanční odměnu. Pak si šli lovit večeři, a to v podobě broučků (které si nakreslili, ale pak se jim rozprchli po louce, proto, když je chytli - pusou, raději je hned utopili v lavoru s vodou). Vyhrála čtvrteční posádka TŽV, takže i přes to, že měli službu, mohli jít první na večeři. Ale ještě než byla večeře, obešli si pár stanovišť se zdravovědou, a to po dvojicích nebo trojicích. Dozvěděli se něco o popáleninách, krvácení, odřeninách, zlomeninách, stabilizované poloze a první pomoci. Pak šli dovnitř a hráli tam drobné hry před večeří.

Mezitím, co kluci vařili čínu (za sójového masa a tří krabic rýže), se Klárka rozhodla, že si umyje hlavu. A tak vodu, která byla původně na nádobí, jsem jí hrnečkem nalívala na hlavu. Pak si hlavu umyla i Marcela, Vojta, Jirka a nakonec i já. To bylo poprvé, co jsem si myla hlavu na podzimkách a "pod hrnečkem". Vody na nádobí bylo stále dost, a tak mohla být večeře. Čína nám zbyla i na další den, ale nikdo neremcal a nikdo z děcek ani nepřišel na to, že byla ze sójového masa a ne kuřecího. Jen někteří staří, co to věděli, z čeho to je, trochu ohrnovali nos. Pak jsme hráli vevnitř minci a na vraha (původně jsme chtěli hrát vlajky ven, ale byla tam strašná zima, bylo už pozdě a děcka byly utahaný). Ten večer jsme měli snahu zpívat s kytarami, ale jelikož děti neznaly naše písničky a my ty jejich, tak to neskončilo moc valně, a tak jsme je poslali spát. Byli moc hodní, jakmile lehli, tak hned spali, nebo byli tak zticha, že jsme o nich vedle vůbec nevěděli.

Barča

sobota 30.10. - Den čtvrtý - Opičí dráha a talentmánie

Ráno jsme měli rozcvičku s Radkou. Byla naprosto pohodová. Pak byla soutěž o to, která posádka nasbírá víc smoly. Vyhrála posádka VODOUŠI. Na oběd byla čína, po obědě jsme šli po dvojicích trasu po fáborkách. Fáborky na cestu dávali Čert s Vojtou, takže jsme se s Titinem pořád ztráceli, ale nakonec jsme s Titinem vyhráli. Po svačině jsme vymýšleli scénky na večer.

Večer byla talentmánia, kde jsem s Kubou vyhrála. Kuba měl žonglování a já gymnastiku. Večer jsme měli buchty (byly úžasný, akorát trochu spálený, ale fakt dobrý). Pak se zpívalo a šlo se spát. Tento den se mi líbil.