Stvořidla 2007

pátek 4.5.2007 - Den první

Dnes jsme se sešli na nádraží v 14:30 a vyrazili jsme vlakem do Světlé nad Sázavou, odkud jsme vyrazili na nedaleký lom. Nejdříve jsme šli zámeckým parkem na jehož konci jsme si dali pauzu u vypuštěného rybníku. Všichni jsme odpočívali, až do té doby, než se ozval Tomášův křik. Všichni jsme se běželi podívat, co se děje. Co jsem uviděla?

Tak tomu jsme opravdu nemohli uvěřit. Tomáš byl skoro celý zapadlý v rybníce - spíš v bahně. Začali jsme ho vytahovat. Po usilovném boji jsme ho vytáhli, ale ovšem bez bot.

Boty už jsme bohužel nenašli. Nikdo dodnes neví, jak se Tomáš mohl tak daleko dostat. Když jsme se po usilovné cestě dostali konečně do lomu, byli jsme totálně vyčerpaní. Někteří z nás se šli vykoupat.

Poté jsme si u ohýnku řekli některá základní pravidla, zazpívali si několik písní a šli jsme spát!

Macek

sobota 5.5.2007 - Den druhý

Dnešní den začíná klasicky. V 7:30 se ozval Radčin pronikavý hlásek. Po půl hodině většina lidí vylezla nebo byla vytažena z "postele" (jen s Davidem byl trochu problém). Po chvíli jsme s karimatkami odběhli na rozcvičku. Oběhli jsme lom a vraceli se nazpátek. Na zpáteční cestě jsme položili karimatky na zem. Já doufal, že budeme celý den spát, ale nic. Místo toho jsme začali nějak divně zvedat nohy a ruce atd.

Po rozcvičce jsme se šli nasnídat, bylo rizoto. Po snídani jsme se rozdělili na tři skupiny, které se střídaly na třech stanovištích. Na prvním stanovišti se hrála textová hra, na druhém jsme se učili základy resuscitace na figuríně (Davidovi) a na třetím stanovišti jsme stříleli ze vzduchovky.

Po těchto činnostech jsme se šli naobědvat (byl nějaký chléb). Po obědě jsme šli hrát hru, která spočívala v plnění úkolů a získávání bodů. Úkoly byly například oběhnout lom, pinkání si volejbalovým způsobem, jízda na lodích, kopání do balónu hlavou (já navrhoval kopat do hlavy, ale to neprošlo) atd. Hru nakonec vyhrála Janča s Barčou. Po této hře jsme se opět rozdělili do skupin a procvičili si historii českého státu, práci s buzolou a dovednosti na lodi.

Po všech těchto aktivitách jsme se navečeřeli (už ani nevím, co to bylo). Když se setmělo, tak jsme šli hrát čarodějku. Čarodějnici představovala Marcela. V ruce jsme drželi svíčku, kterou nám čarodějka při pohybu sfoukávala. Cíl byl projít na druhou stranu přes celý les. Já jsem došel první a Marcela si vyvrkla kotník.

Následovně, po konci hry, jsme šli spát.

Čert

neděle 6.5.2007 - Den třetí

V neděli ráno bylo zase všude mokro. Po nástupu jsme si všichni začali balit věci. Po drobných komplikacích jsem si uzavřel svůj batoh. Naučil jsem se od Davida sbalit stan. Odnesli jsme lodě dolů k autu a odlehčeni o batohy, které nám auto vzalo, jsme vyrazili na cestu na nádraží. I přes to, že jsme spěchali, jsme vlak nestihli. Udělali jsme si tedy výlet do Penny marketu. Některým stačila láhev s pitím, jiní se obtěžovali třeba s balením instanční polévky (Čert), kterou na hlídce vařili (jaká asi byla, když stála 3.90?).

Převlékli jsme se do plavebního a nasedli do lodí. Jel jsem poprvé, takže mě můj kormidelník Radka seznámil s vodáckými povely, které jsem hned v praxi využil. Řeka byla špatná, protože bylo málo vody. Poprvé jsem se namočil, když jsem se vyklopil (ale jen trochu) z lodi. Zatím jsem měl mokré jen ruce a nohy.

Po další řadě kamenů Radka řekla, že to nejhorší máme za sebou. Hned se ale opravila, když jsme viděli těch kamenů ještě víc. První dva úseky jsme docela zvládli. Pak jsme ale vjeli na balvan, který nás naklonil, což jsme nepředpokládal a byli jsme tam tentokrát po krk. V lodi mi zůstala noha. To už jsem se trochu bál, ale pak jsem ji hned naštěstí vyndal.

Nakonec jsme loď otočili zpět a dopluli do cíle. Terka s Markem měli stejné skóre. Mokří jsme postavili stany, pak se převlékli do suchého a šli na dřevo.

Tam nás s Markem napadl skvělý jazyk. Žádné pády a slovesa v infinitivu. Pěkně jsme se zasmáli a práce nám rychleji utekla.

Čert večer řekl Davidovi: "Ty mít na hlava víc než v hlava."

Já (Tonda)

pondělí 7.5.2007 - Den čtvrtý - Na raně

Jako obvykle byl budíček v 7:30. Pak následovala rozcvička pod vedením Peti a snídaně, tedy špagety (dokonce byly i se sýrem).

Asi v 10:30 jsme se vydali do nedalekého Pavlova podívat se do záchranné stanice pro hendikepovaná zvířata. Byli tam dravci, vydry a veverky (ty byly nejhezčí). Po cestě zpátky jsme si všichni koupili nanuky.

Na oběd byla rybičková pomazánka s hořčicí a chlebem. Odpoledne jsme hráli Na raně. Vyhráli jsme Joooooo!!!!!! Také jsme viděli, jak rybáři vypouští malé rybky.

Na večeři byl guláš s chlebem. Potom jsme ještě stihli hru s historií skautingu a moudrým hájem.

A už skoro za tmy jsme se sesedli u ohně, abychom si zazpívali pár písniček a zopakovali si tu historii. A nakonec hurá do spacáků, zahřát se a spát, ale taky na hlídky.

Barča

úterý 8.5.2007 - Den pátý - Odjezd

ako každý den služba vstala do krásného deštivého dne. Na snídani jsme měli výbornou čočku, prostě humus super!!!

Po vydatné snídani jsme si šli umýt ešusy. Poté jsme si začali balit batohy. Služba navíc samozřejmě musela balit i erár.

Po úklidu jsme si mohli koupit něco dobrého. Šli jsme do nedalekého bufetu. Také jsme se tu psychicky i fyzicky připravovali na Skapu. Terka s Radkou udělaly vtipný kormidelňák, všichni jsme se zasmáli!

Najednou jsme zaslechli blížící se vlak. Popadli jsme rychle batohy a utíkali na zastávku. Museli jsme přejít houpací most. Málem jsme tam hodili držku. Nakonec jsme naskákali do jedoucího vlaku...

Uf, stihli jsme to. Cesta už byla v poho, až na Marťu s Barčou, které měly ve Světlé nad Sázavou do Penny pro chleba. Dlouho se však nevracely. Málem to nestihly, ale dopadlo to dobře - měli jsme chleba! Cestou ještě Terka jela s černochem - to byl zážitek!!! Ale nakonec jsme dojeli až do Znojma.