Tábor na Sázavě - souhrnně

Je první prázdninový den, brzo ráno, sluníčko se na nás usmívá a my vyrážíme na čtrnáctidenní tábor. Tentokrát na Sázavu. Letos s tou výjimkou, že první tři táborové dny strávíme na kolech. Necháme se tedy vlakem dovézt do Okřížek a odtud vyrážíme s helmama a fosforově žlutýma vestama už po svých (kolech). Nááááááááhorůůůůů a dolů, náááááááááhorůůůůů a dolů asi tak to vypadalo... žádné rovinky, ale to se dalo čekat... nejsme u nás v nížině :-) my to všechno zvládáme. Na oběd se stavíme na zřícenině, kde se kocháme panoramatama, zahrajeme si schovku a vyrážíme dál. Lucka cestou sramuje bagr, Janča se vyválí v blátě a navečer už se utábořujeme. Večer u ohně předvedeme dětem motivační scénku na čtrnáctidenní hru CESTA KOLEM SVĚTA ZA 14 DNÍ, zahrajeme na kytárky, zazpíváme si a jdeme spát.

Další den jsem se stavili na prohlídku hradu Lipnice, pod kterým se na zpáteční cestě rozplácl pro změnu Daneček a Míša po společném nárazu. Navečer jsme se utábořili u lomu, kde se báječně koupalo a kde to taky bylo plný klíšťáčků, kterým jsme se nááááramně zalíbili.

Naši osmdesátikilometrovou cyklistickou trasu ukončíme třetí den ve Stvořidlech, kde si naše milovaná kola odveze avie. Za odměnu nám přiveze lodě a my vyrážíme na vodu! Té je tak přiměřeně, lodičky by asi uvítaly víc, protože to neustálý vrážení a odírání o četné kameny (všem se prostě vyhnout nedá) se jim asi moc nelíbilo, ale byli jsme rádi, že je alespoň tak jak je, mohlo být i míň. Sjedeme si Stvořidla a utáboříme se v kempu. Vykoupeme se, zahrajeme si pár her, večer kytárky a hup do spacáčků.

Ráno se probouzíme něco před osmou a už v tuto dobu je jasné, jak dnes bude... jasno, beze srážek! Paráda, jásáme, protože ještě netušíme, že tahle úmorná předpověď nás bude věrně pronásledovat celý tábor :-) . Rychle sbalíme stany, erár a všechny naše věci a vyjíždíme na další vodní etapu. 17i kilometrová trasa plná volejů a několika jezů, houpačka do vody a tím pádem si i zkusíme, jak se pod vodou hledají nohama dioptrické brýle :-) , které nakonec najdeme úspěšně celé!! Dál už klasika. Dojeli jsme do kempu, utábořili se...

Další den jsme si etapu ozvláštňovali jízdou "na vítr" pomocí celty a pádel, vzájemně jsme se pocvakali, aby nám to do Zruče nad Sázavou rychleji uteklo.

Je pátý den a většina z nás se podobá rajčatům (hlavně Macek :-) ), proto se na další etapu dlouhou 17 km pořádně namažeme. Cestou projíždíme kolem Želivky, která se tu vlévá do Sázavy, a tak neodoláme a v krásně čisté asi čtyřstupňové vodě se vykoupeme... brrr... to má člověk co dělat aby to rozkejchal :-) . Do Kácova dorazíme navečer. Už začínáme být všichni pořádně utahaní, takže nám stoják naplánovaný na další den bodne. Toho, že nikam nejedeme využijí Chrobák s Ríšou, kteří už zvládli splnit první dvě orlí pera - mlčocha a hladovku a po večerním nástupu vyráží ulovit to poslední - samotku.

My ostatní se po ranní předpovědi počasí (hlásí: jasno, beze srážek... pro změnu) vydáme na obhlídku Kácova a posléze i do Českého Šternberka, kde podstoupíme prohlídku tamního nádherného hradu a zajímavé ukázky dravců z blízké chovné stanice. Pak se vrátíme do tábora, zahrajeme si něco jako vylepšenou stopovanou a už vítáme přicházející kluky - Ríšu + Chrobáka, kteří právě splnili samotku a mají oba dva splněná TŘI ORLÍ PERA.

Další den nás čeká dlouhá etapa do Ledečka (22km), proto si ráno uděláme pořádnou vodní rozcvičku a optimisticky vyrážíme. Odpoledne si zastavíme na oběd a někteří z nás zkouší skočit místní šlajsnu. Vcelku nám to šlo. Počet obětí - žádný, takže jedeme spokojeně dál :-) ... spokojeně až do té doby, co zjistíme, že do loďáku s chleby teče. Takže nezbývá nic jiného, než chlebová válka. Co o to, že nebude co jíst, hlavně že je sranda! :-D . Do Ledečka jsme se nakonec šťastně dostavili, umyli sebe i lodě od chlebů a po postavení tábora šli hrát hry.

Další, devátý, den nám navečer konečně začalo pršet. Hurá!!! Konečně něco jiného, než jasno, beze srážek! Tak jsme si uvařili guláš a hráli pod střechou venkovního pódia psací, kreslící a mluvící hry.

Další den jsme jeli do Kormoránu (mimochodem už bylo zase jasno beze srážek), kde nás čekal další stoják a taky posádková samotka. Museli jsme se rozdělit do posádek a dorazit každý na jiné místo v okolí, kde jsme nocovali. Vyplašili jsme pár houbařů a pochytali pár klíšťat, ale jinak jsme to zvládli v pohodě, jsme přece skauti, ne :-) ?!

Po příchodu do tábora jsme se koupali, hráli šiškovou válku a taky se polívali pudingem, který zbyl z jedné hry, která byla zároveň večeří (pozn.jinak jídlem zásadně neplýtváme!). Nakonec dne jsme si šli užít trochu hazardu. Vytvořili jsme provizorní Las Vegas s několika hazardními hrami, díky kterým jsme si mohli vydělat třeba "otroka" pro umývání ešusu do konce tábora, maséra zad apod. Večer se na nás přišel podívat zakladatel našeho oddílu - Čil. Ten si s námi popovídal, poseděl u ohýnku a celkem slušně nás ohodnotil. Noc dobrovolně pod širákem (protože jasno beze srážek a vedro si nás opět našli).

Další den jsme vyrazili směr Týnec nad Sázavou. Na obědové pauze nás ale zastihla bouřka. A tak jsme dělali to co asi každý - začali jsme v dešti, bahně a kalužinách tančit dokola a zpívat africké zaklínadlo pro odvolání deště. Po půl hodině jsme ale nabyli podezření, že je někde chyba, protože to mělo spíš opačný efekt a tak jsme toho nechali, sjeli kousek pod jez, schovali se tam pod plachtu a čekali až to přejde. A po dešti jsme jeli dál.

Další den v Týnci se konal křest nováčků - Janči a Míši. Zvládli ho oba bezvadně, bez újmy na zdraví, a tak je Neptun přijal do své říše. Po křestu jsme se vydali dál vstříc KRÁLOVSKÉ ETAPĚ. Trnuli jsme, jestli nebude málo vody, protože na tuto etapu je ji potřeba víc, ale naštěstí bylo vody jakž takž dost, takže jsme si etapu plnou peřejí a jezů pořádně užili! Královská etapa nás dovedla až do Pikovic, což byl náš letošní cíl.

Poslední den nám na balení začalo pro změnu od toho jasna beze srážek pršet :-) . Ale my jsme vodáci a voda nám co? NEVADÍ! Ještě jsme stihli vykoupat Evičku, kteá měla narozeniny a pak jsme s dobrou náladou dobalili a vyrazili k autobusu...