Podzimní prázdniny na Javořici

úterý 25.10.2005 - Den první - Příjezd

Sešli jsme se odpoledne všichni na vlakovém nádraží. Poté jsme jeli vlakem. Po pár přestupech jsme dojeli do Horní Vsi. Poté jsme v devět hodin vyrazili ve tmě ke srubu. Po cestě jsme potkali sv. Františka (převlečeného Davida). David tam byl již od pondělí. Ve vlaku nás hlídal Radek. David nám řekl, že náš oddíl byl vyslán najít a očistit prameny řek. Poté jsme měli nástup a David nám nováčkům ukázal, kde jsou záchody (kadibudky). A potom jsme šli do hajan.

Tom

středa 26.10.2005 - Den druhý - Cesta do neznáma

Hned po ránu jsme všechny vzbudili a hned jim zavázali oči. Na programu byla totiž upravená hra Den trifidů (motivovaná k dlouhodobé hře Zpět k pramenům: zamezit nepřátelským silám zničit pramen). Ze srubu již tedy všichni odcházeli oslepení, a tak se nám to kolem hemžilo tápajícíma dětma. Poslepu jsme všechny zavedli na snídani do jídelny a tam jsme vysvětlili, co se děje, a co bude všechny v následujícím dopoledni čekat. Každá posádka měla svého vidícího průvodce. Pro jednu posádku to byla Terka, pro druhou Jamajka.

Vydali jsme se na cestu plnou nástrah a úkolů. Prvním úkolem byla překážka z nízkých lan, takzvaná šalina. Nedopadlo to ani tak krizově, jak jsme mysleli. S Davidem jsme dělali záchranu, ale prakticky nikdo ji nepotřeboval.

Další úkoly pak byly poskládat vlaštovku, najít na zemi sirky a svíčku a tu svíčku zapálit. Projít slalom s ping-pongovým míčkem na lžíci, sejít prudkou stráň (bylo k dispozici lano pro přidržování) a jako třešnička na závěr bylo překonat potok za odpočítávání vteřin do konce. Všichni náročnou cestu zvládli, a tak jsme se vydali zpátky do srubu na oběd.

Odpoledne jsme pak dělali dřevo, někteří připravovali slavnostní hranici na večer, zbytek dělal zásobu ke srubu. To nám vydrželo docela dlouho, ale pro zpestření jsme si ještě za posledních zbytků světla dali baseball.

Večer jsme pak nahodili kroje a shromáždili se u slavnostního ohně. Tam se zpívalo (nováčci se učili hymnu) a hrály se scénky na téma skautského zákona (na jednotlivé body), ale spíš to vypadalo jako parodie. Po nějaké době jsme pak začali po dvou odvádět děcka na večerní/noční hru.

Radek

Dodatky - Světelná cesta

Po dvojicích, po kterých si nás odebírali od ohně, nás navedli na začátek Světelné cesty. Byla to cesta po alobalech, pod kterými bylo občas napsaná část historie. Na konci cesty nás čekal historik, který už ale nechtěl nic slyšet, protože přišel až další den, kdy ji od nás chtěl slyšet.

Barča

čtvrtek 27.10.2005 - Den třetí

Tento den začal jako všechny ostatní na Javořici. Budíček, rozcvička a snídaně. Náš dnešní úkol (na dopoledne) byl obejít šest různých stanovišť s úkoly, za které jsme dostávali yeny:

1. skok z místa do dálky
  2. hod tenisovým míčkem do dálky
  3. co nejrychleji rozdělat a zabezpečit oheň
  4. napsat pohádku asi ze šesti různých slov
  5. projít určenou trasu a najít, co na ní nepatří do přírody
  6. uběhnout do 30 sekund vzdálenost od jedné brány k druhé a zase zpátky

Protože se některé úkoly plnily po dvojicích, museli jsme chodit po dvojicích. Když jsme obešli všechna stanoviště s úkoly, tak byl oběd. Po obědě jsme šli hrát baseball a fotbal. Potom už se setmělo a byla večeře. Po večeři jsme řešili vlajky a vlajkovou etiketu.

Barča

pátek 28.10.2005 - Den čtvrtý - Výlet

Dnes jsme vstávali jako první, protože jsme měli službu. Na rozcvičku jsme běželi se umýt k rybníku.

Pak jsme měli celodenní výlet, byli jsme po posádkách. Hledali jsme pramen Jihlavy (Jihlávky). Cesta byla dlouhá, ale dobře dopadla. Všechny úkoly jsme splnili a pramen našli. Po cestě jsme hráli spoustu her, které vymýšlela Terka. Zpátky šel s námi David, totiž mluvící batoh. Už nás ale bolely nohy. Došli jsme o hodinu dřív než druhá skupina.

Po večeři a nástupu se šlo slibovat. Šlo se po jednotlivcích. Vodili nás Anička a Terka. Mezitím jsme hráli různé hry s Mackem a Radkou ve srubu. Až na mě přišla řada, šli jsme ke zřícenině Janštejn. Tam jsme dostali stezky, potom jsme si říkali, co jsme zažili a šli spát.

Janča Horáková

Dodatky

Po cestě jsme plnili úkoly. Až jsme objevili pramen Jihlávky, tak jsme tam snědli oběd a šli se schovat. Až přišla druhá skupina, mysleli si, že jsou první. Když odešli, tak jsme vylezli a šli nazpátek.

Janča Čírtková

Dodatky II - Popis cesty

Za zříceninou hradu Janštejn přejděte Švábovský potok, u něhož stojí chata Na Pomezí. Odtud po cestě až k železniční zastávce Horní Ves. Odtud pak po modré (od zastávky zamiřte vlevo při kraji obce) do údolíčka, jímž podél trati protéká Jihlava. Modrá značka se však od trati vzdaluje a stoupá k lesu, porostem pak do svahu Lísek, odtud klesáme ke Svaté Kateřině - lázně a kostel.

Od ozdravovny vlevo po červené značce projdete krajem lesa a přes louky zamíříme k Jihlávce (obec). Těsně před vstupem do vsi překračujeme Jihlavu, která se tu objevuje jen kousek za svým pramenem.

Odtud se vydejte k prameni Jihlávky.

Z Jihlávky (obce) vyjděte po červené značce směrem na východ, po 1 km se dostanete k rybníku Bor, na jehož hrázi stojí památník husitských bojovníků. Od památníku pokračujte k obci Horní Dubenky, odtud po červené doprava k Žižkovu kameni a ke vsi Janštejn. Za vsí začnete stoupat k lesu a dojdete k rozcestí U Obrázku. Odtud po žluté po lesní silničce k lovecké chatě Lovu zdar. Zde se žlutá stáčí vlevo pod Skelný vrch, přes pramenné toky novoveského potoka k silnici pod Kamenný vrch. Necelý půlkilometr silnici sledujte a pak jděte vlevo zpět ke zřícenině hradu Janštejn.

sobota 29.10.2005 - Den pátý

Příprava projektů na výtvor města

Tvorba pozvánek na výročí

Odpolední prezentace projektů:

neděle 30.10.2005 - Den šestý - Odjezd

Tento den byl děsně nudnej a otravnej. V neděli ráno jsme museli vygruntovat celou chatrč. Po únavné hodinové práci jsme šli na smolu a další hodina zabitá. Pokračovali jsme v loučení s Javořicí klasickým baseballem. Pak jsme šli asi hodinu na zastávku. Po vyčerpávajících hodinách sezení na zadku jsme dorazili vlakem do Znojma, kde na nás už čekali rodiče. Po klasickém písknutí jsme vytvořili patvar, kterému se říká nástup, a pak jsme se odebrali domů.