Podzimní prázdniny - VÝROVICE versus Policejní výcvik

pátek 26.10.2001 - Den první - Příjezd

V pátek jsme přijeli do Výrovic ve složení: Jura, Jirka, Léna, David, Martina, Jana, Skotík, Pinďula, Wenda, Ríšula, Bára, Hanka, Jakub a já, ještě taky Zdeněk a Radek.

Když jsme přijeli, tak jsme se nejdřív nastěhovali a pak jsme trochu pracovali. Potom jsme složili pingpongový stůl a hráli jsme kolotoč. Na večer jsme šli na hráz, kde jsme čekali na auto, které nám přivezlo lodě. Když auto dorazilo, vyndali jsme lodě a šli zpátky do chaty.

Večer přišel pan ředitel policie a rozdal nám dotazníky, které jsme vyplnili. Potom jsme hráli na kytary a zpívali. Pak nám přečetli pohádku a šli jsme spát.

Macek

sobota 27.10.2001 - Den druhý

Ráno jsme vstali v 7:30 hodin a potom, když přišel David, tak nám dal 5 minut na nástup na rozcvičku. Rozcvička byla docela dlouhá, ale sranda tam byla. Když jsme se vrátili, tak jsme si dali na snídani špagety. Potom byl nástup, kde jsme se dozvěděli, že bude opět výcvik, který vede Majk-David...

Vyšli jsme ve 12:00 a na místo jsme dorazili v 12:30. Cesta byla namáhavá. Když jsme došli do prostředku lesa, dali jsme si oběd, na který byla sýrová pomazánka s chlebem. Bylo to dobrý, ale bylo by to určitě lepší, kdyby to vařil někdo jiný než Ríša. Po obědě jsme šli na výcvik:

1. Tanky
  2. Bomba
  3. Šplhání po laně
  4. Maskování

Zpáteční cesta uběhla rychle, protože byla prča a Jana z nás udělala šeptací vodácký oddíl Neptun.

Když jsme dorazili do chaloupky, tak nám Skotík oznámila, že nás kluci z vesnice pozvali na fotbal. Prohráli jsme 5:3. Po fotbale byla večeře, na kterou byli buchtičky s krémem. Po večeři byl nástup, po nástupu jsme si šli nachystat spaní a Martina nám přečetla pohádku.

Hanka

Dodatky - Piškvorky

Teda řeknu vám, spolupracovat s panem Inženýrem (Jirkou) není vůbec snadné. Měli jsme jít napřed a nachystat výcvik. Když jsme konečně dorazili na Lapikus a výcviková stanoviště byla připravena, sedli jsme si na kmen a najedli se. Abychom se nenudili, hráli jsme piškvorky. Když se podíváte na výsledek - Jirka 9 : Jana 5, vůbec neznamená, že by byl Jirka chytřejší. Byla jsem totiž nervózní, protože děti měly už dávno přijít a navíc mi byla zima. Ale ke konci jsem Jirkův náskok začla stahovat (ze 6:0), takže bych řekla, že kdybychom ještě hráli, tak to vyrovnám a kdo ví, jestli bych třeba ještě nevyhrála.

Jana

neděle 28.10.2001 - Den třetí - Suchozemská orientace a Vodní výcvik

Tuto kroniku měl psát Wenda a jaksi ji nějak neodevzdal, takže tu je jen stručný nástin toho, co se dělo. Prakticky celý den se hrálo rozděleno na posádky. Jedna část byla Suchozemská orientace a druhá byla Vodní výcvik.

U Suchozemské orientace byly tyto úkoly:

1. Změřte výšku označeného stromu.
  2. Z přírodního materiálu vyrobte praktický nebo okrasný výrobek do vaší kanceláře.
  3. Uvařte čaj z toho, co najdete v lese.
  4. Každý donese kilový kámen, metrový klacek a odhadne 5 minut.

Albatrosi se snaží uvařit čaj z přírodního materiálu

Plán vodního výcviku byl takovýto:

1. Nachytejte co nejvíc obživy pro své kamarády v zajetí.
  2. Prokličkujte určenou trasu v co nejkratším čase (štafeta).
  3. Zjistěte hloubku vodní plochy. Bod je určen v mapě.
  4. Odvysílejte svým kolegům tuto zprávu -> AXLDJTPKWN35

Tato hra zabrala celý den a večer se hrála společenská hra Kdo, co, kde, kdy, s kým, proč, ve které se v 70% na papírkách vyskytovala jména Ríša a Marcela. Několik hlášek:
Marcela dělá problémy na pekáči v troubě v roce 1914 ve 2 hodiny ráno s kým jiným než s Ríšou proč asi, protože je to lidský.
Vendelín hrabe, kde se dá každou chvilku s Ivošem, protože museli močit.
Ríša si umyje uši ve skříni, vždy když je to možné s Jurou a Jakubem, protože se chtěli schovat.
Pinďula kope Marcelu na pláži vždy po poledni se mnou, protože je v noci tma.
Ivoš skáče na posteli se mnou, protože smrdíte.
Zlatá rybka leží na záchodě dnes s každým, protože to říkám.
Škaredý Ríša si kouše nehty na záchodě pořád, protože je vlezlej.
Jakub smrdí v rouře denně s Lénou, protože venku prší.

Další, tentokrát společenská hra:

Legenda: Anička s Vilémem se mají rádi. Jednoho dne Vilém onemocní vážnou chorobou a Anička MUSÍ do nemocnice pro léky. Jde k převozníkovi, jestli by ji nepřevezl a on chtěl, aby zaplatila. Ale Anička už neměla ani minci. Nabídl jí, že když s ním stráví noc, převeze ji. Nešťastná Anička jde za starcem Ondřejem do jeskyně pro radu, ten ji však odmítne se slovy: "Poraď si sama." Anička tedy zahne Vilémovi a léky mu přinese. Vilém se to však dozví a je rozčilen. Pohádá se s Aničkou a ta utíká ven z domu. Kousek od domu potká Vilémova dobrého přítele - Luďka. Vylíčí mu svůj příběh a on ji vezme k sobě, využije situace a Anička se stává jeho ženou.

Na tobě je teď, abys podle sebe posoudil, kdo se zachoval nejlépe a kdo nejhůře (1 = nejlépe, 5 = nejhůře). Zkus si udělat hodnostní žebříček.

A takhle to dopadlo u nás. Cílem hry bylo, aby lidé se stejnými, či podobnými, názory obhajovali a přesvědčovali ty ostatní. Ale pozor! Hra by měla skončit dohodou dvou posledních skupin!
1. skupina: Marcela, Bára, Ríša, Jura, Jakub, Wenda: A L O P V
2. skupina: Hanka, Léna, Václav: A O V L P
3. skupina: Skotík, Radek, Jirka: O A V L P
Po delší diskuzi se vytvořily v oddíle dvě skupiny se zcela odlišnými názory (A L O P V x O A V L P), takže jsme raději dále nepožadovali nějaké kompromisy ke sblížení názorů a hru v zájmu bezpečnosti ukončili.

pondělí 29.10.2001 - Den čtvrtý - Simulace boje

Ráno bylo HVD a dopoledne jsme hráli drobné hry, kde vyhrávali Albatrosi. Já hraju s Kosatkama. Pak měly posádky čas na výrobu vlajek. Jakmile bylo vše hotovo, vyrazili jsme směr pískovna (místo boje).

Začal boj. Cíl: donést vlajku Albatrosů do středového kruhu a ztratit co nejmíň životů. Albatrosi se stáhli ke své vlajce a bránili, zatímco my jsme útočili. Chvíle oťukávání, ale pak byla Jana mrtvá :-( Nemohli jsme se dostat k jejich vlajce, ale když jsem byla u naší vlajky jen já, vyběhl Radek a vzal ji! Běžel docela dlouho, ale do strany a tam ho Ríša sestřelil a Radek byl bojeneschopný. Nakonec to vyhráli Albatrosi, ale taky neměli vlajku tam, kde na začátku. Druhá část boje byla do úplného vybití, a protože byli jen tři životy, za chvíli jsem tam zbyla jen já a pět Albatrosů. Měla jsem ještě tři životy a zničila Macka, ale pak mě obklíčili a zabili :-( Pak bylo volno a stejně jsme skákali do písku z boku pískovny. Před odchodem do chaty jsme ještě udělali společné foto s názvem "Po boji". Stejně jsme byly lepší my, Kosatky!!!

Po boji

Po návratu do chaty byl volný program, vesměs. Na večeři bylo cappippao a jako zákusek štrúdl.

Pindruše

úterý 30.10.2001 - Den pátý - Odjezd

Ráno, když jsme vstali, tak jsme se měli rychle obléct, ale snídaně ještě nebyla hotová. Oblékli jsme se tedy pomalu a pak jsme šli na rozcvičku. Běželi jsme k přehradě, ovšem když jsme vyběhli, tak poprchávalo. Když jsme se vraceli, tak jsme to trochu flákali. Vrátili jsme se na chatu a zjistili jsme hroznou skutečnost, snídaně ještě není hotová. Šli jsme tedy uklízet naše věci a připravovat se na snídani. Tak jsme se tam nahrnuli, ale řada postupovala pomalu. Po snídani jsme vyrazili na přehradu a tam jsme si zahráli mnoho her. Po hrách jsme zase šli sklízet věci do chaty. Až jsme si sbalili, tak jsme se dali do vyklízení chaty.

Chata už byla skoro uklizená a dělal se oběd. K obědu byl chleba s česnekovou pomazánkou. Kdo tam měl velký česnek, tak ten vynášel kyblík ze záchodu. A protože se nikdo nechtěl přiznat, tak to padlo na mě a na Skotíka. Až se všechno udělalo, tak jsme vyrazili na zastávku. Museli jsme jít až na křižovatku za vesnicí. Tam byl konečný nástup i s pokřikem a tam jsem dostal kroniku.

Zdeněk

Dodatky

Poslední den, kdy jsme se naposled byli projet po přehradě, jsme dostali za úkol složit básničku nebo reklamní slogan pro zvýšení důvěry k četníkům a pro nábor nových členů.

Kosatky
Máte strach ze svého souseda? Neváhejte a přidejte se k nám.
A Proč? Hej, hej, hej, četnictvo je nej.
Za výhodných podmínek pošleme Vaši tchýni či bratra na dlouhodobou dovolenou.
Do 24 hodin vypátráme vašeho zmizelého křečka.
Pokud zavoláte ihned, dostanete slevu 20% a obdržíte od nás malý dárek.
Volejte na tel. 0609 112 777...
S případnou reklamací se obraťte na výrobce tohoto letáku.
CO - Pouta a okovy

David jako seržant Mike

odznak, který dostal každý absolvent tohoto výcvikového kurzu